Jawa Forum
Jawa Forum
Jawa Forum

Ga Terug   Jawa Forum > Techniek > PROBLEEM OPLOSSING
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Antwoord

Onderwerpopties Weergavemodus
Oud 11-18-2009, 11:07 AM
edvollegas edvollegas is offline
Junior Member
Gebruiker

Exclamation inhouden jawa 634-5

Welke Jawa kenner kan mij misschien helpen met een probleempje?
Ik heb een Jawa type 634-5 uit 1975 met een Velorex zijspan.
Onder het rijden bij ca 90 km per uur valt het vermogen weg. Het lijkt net of de motor te weinig brandstof krijgt.
De carburateur is een Jikov 2801. Ik heb wat gevarieerd met de positie van de gasnaald. Deze staat nu in de derde groef van boven.
Tevens heb ik de carburateur en sproeiers gereinigd. De hoofdsproeiermaat is 98.
Verder heb ik de afstand tussen de contactpunten iets krapper gezet 0.3mm en de ontsteking staat op 3mm voor BDP.
Het probleem blijf zich voor doen. Tot 80-90 km per uur geen probleem, de motor trekt goed op en blijft goed op snelheid. Maar daarboven en bij flinke tegenwind valt het vermogen weg.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Misschien moet ik wel naar een andere hoofdsproeier ivm zijspan?
Met citaat antwoorden

Oud 12-02-2009, 05:29 PM
wolfje wolfje is offline
Junior Member
Gebruiker

Standaard

Nou,ik ben niet technisch opgeleid maar het lijkt me dat dat wel ongeveer de topsnelheid is voor 23-28 pk motorvermogen. heb vroeger zelf een span gehad aan een suzuki gs 650 gt maar zelfs met 65 pk kon ik nog wel merken dat er een bak aan zat; je kan evt. de eindoverbrenging aanpassen als je toch niet solo rijdt. groet,Rene Brouwer.
Met citaat antwoorden

Oud 09-03-2010, 07:45 AM
Jo Soolsma Jo Soolsma is offline
Junior Member
Gebruiker

Standaard

Ben misschien wat laat met reageren, maar heb het ook gehad met mijn 634-5. Niet harder willen is wat anders dan inhouden. In mijn geval bleek benzinefilter (en de reservepoort) van de kraan verstopt door verrubbering van de benzine door lange stilstand bij vorige eigenaar. Kreeg bij hogere snelheid gewoon niet genoeg benzine aangevoerd.
Met citaat antwoorden

Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus

Berichting Regels