|
|
|||
|
|||
|
Hallo iedereen,
Ik ben net geregistreerd op deze geweldige site. Ik bezit een CZ type 473 bwjr 1966 tot afgelopen weekend deed hij het prima maar gisteren merkte ik dat de battery niet meer bij lade. Dan heb ik mijn dynamo na gemeten en gemerkt dat die geen stroom meer levert. Hoe kan ik er eventueel achter komen wat er aan scheelt? M.vr.gr Peter. ![]() |
|
|
|||
|
|||
|
door meten is de methode meestal, maar bij een dynamo weet ik het niet. Als je geluk hebt zijn het de koolborsteltje of gewoon een loszittend draadje, maar misschien moet je ook wel de gehele dynamo vervangen
![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo Peter,
Heb je de koolborstels al gekontroleerd ? Heb je een dynamo met de regelaar bovenop ? Wanneer de motor draait,kun je de kontakten van de regelaar zien bewegen indien hij laadt. Deze regelaars zijn nogal kwetsbaar,zijn te vervangen door 'n electronische regelaar,mocht je deze wensen,dan kun je mij mailen voor info. M.vr.gr.,de jawaloog.
===================================== JAWA HOBBYIST / VERZAMELAAR CZ motoren-techniek-boeken-sleutelen-speldjes-pins Onderdelen-Werkplaats Handboek-Onderdelenboek Mail-adres : rtcjob@zonnet.nl ===================================== |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo hier ben ik weer.
Ik heb de oude dynamo verwijdert en heb bij MZ-B in duitsland een nieuwe powerdynamo met electronische ontstekking gekocht echt geweldig materiaal, makkelijk in te bouwen en mijn czke rijd terug zoals nieuw. |
|
|
|||
|
|||
|
Citaat:
Waarschijnlijk wordt het euvel veroorzaakt door een defecte regelaar ! M.vr.gr.,de jawaloog.
===================================== JAWA HOBBYIST / VERZAMELAAR CZ motoren-techniek-boeken-sleutelen-speldjes-pins Onderdelen-Werkplaats Handboek-Onderdelenboek Mail-adres : rtcjob@zonnet.nl ===================================== |
![]() |
| Onderwerpopties | |
| Weergavemodus | |
|
|
Soortgelijke onderwerpen
|
||||
| Onderwerp | Auteur | Forum | Reacties | Laatste Bericht |
| Probleem Dynamo jawa 559 | unclesamme | Jawa | 1 | 03-20-2005 03:35 PM |
Alle tijden zijn GMT. De tijd is nu 07:13 PM.

Lineaire modus