|
|
|||
|
|||
|
Hallo,
ik had pas een nieuwe ontsteking op mijn jawa 634-5 gezet en toen goed afgesteld. hij liep lekker stationair zonder problemen maar toen......... ik had zo'n 6 km gereden en toen op eens allemaal gesputter en toen stopte die er mee. eenmaal thuis gekomen, ik meteen weer naar de ontsteking gekeken kwam ik er achter dat het ''nokje'' van mijn contactpunt afgebroken was (het plastic dingentje dat er voor zorgt dat de contactpunt op en neer gaat). ik een nieuwe contactpunt erop gezet en opnieuw afgesteld. weer een stukje gaan rijden en toen na 1 ŕ 2 km weer dat gesputter. thuis weer naar de ontsteking gekeken bleek nu het andere contactpunt heel ver weg gesleten te zijn. waardoor kan het komen dat dit steeds gebeurd?? er zitten trouwens ook een paar groeven op mijn krukas nu, zou dat kunnen komen door dat afgebroken ''nokje''? Alvast bedankt, Mvg Joris |
|
|
|||
|
|||
|
en is een elektrische ontsteking mischien iets? en waar en welke zou ik dan moeten kopen?
Mvg Joris |
|
|
|||
|
|||
|
hoi,
heb ooit een 640 gehad, hier zat een ontsteking van een 2T ducati in. misschien is dat iets. gr Jo |
|
|
|||
|
|||
|
Hoi Joris,kan je bestellen bij Jawa.Ogar Hobbyist.(rtcjob@zonnet.nl)ff kijken op de Jawa-site; kost ong. 200,- euri maar dan ben je van de problemen af en start ie zelfs met defecte of zonder accu!!! heeeeeel prettig. groet,Rene Brouwer,Almelo.
|

Lineaire modus